środa, 26 czerwca 2019

Koncepcja budowy ul. Umultowskiej na odcinku od ul. Krygowskiego do ul. Ślazowej

Konsultacje społeczne trwają do 30 czerwca br.
O Spotkaniach konsultacyjnych w terenie i ostatnim 17 czerwca w szkole na Umultowie informowały miejskie media.


Przedmiot konsultacji

Dwa warianty zagospodarowania ulicy Umultowskiej na odcinku od ul. Krygowskiego do Ślazowej znalazły się w dokumentacji koncepcyjnej, będącej przedmiotem rozpoczętych konsultacji społecznych. Zaproponowane rozwiązania to odpowiedź na oczekiwania mieszkańców, wyrażone w pierwszym i drugim etapie opiniowania.

Po przedstawieniu sprawy na sesji Rady Osiedla Morasko-Radojewo  24 czerwca br. Rada przegłosowała wniosek - stanowisko o poparciu wariantu pierwszego przewidującego udrożnienie ulicy Umultowskiej  dla samochodów osobowych, jako ulicy o uspokojonym ruchu, z wydzieloną jezdnią, chodnikiem i drogą rowerową, wyposażoną w urządzenia fizycznego ograniczenia i spowolnienia ruchu. Wariant nic nie mówi o Hubach Moraskich więc Rada stanowczo opowiada się za udostępnieniem Hub Moraskich na odcinku Stawów Umultowskich dla aut osobowych tak jak to jest dotąd z ograniczeniem prędkości do 20km/h.


Uzasadnienie Uchwały Rady Osiedla:

Rada Osiedla uznała, że wariant pierwszy zagospodarowania ulicy Umultowskiej na odcinku od ul. Krygowskiego do Ślazowej, który znalazł się w dokumentacji koncepcyjnej przedstawionych społeczeństwo w ramach konsultacji społecznych, najbardziej odpowiada na oczekiwania mieszkańców .Moraska, ale także Radojewa.



Wariant pierwszy przewiduje udrożnienie ulicy Umultowskiej  dla samochodów osobowych, jako ulicy o uspokojonym ruchu, z wydzieloną jezdnią, chodnikiem i drogą rowerową, wyposażoną w urządzenia fizycznego ograniczenia i spowolnienia ruchu. Wariant nie uwzględnia szczegółowego rozwiązania Hub Moraskich na odcinku stawów Umultowskich i styku z ul. Umultowską. Rada Osiedla stanowczo opowiada się za udostępnieniem Hub Moraskich na odcinku Stawów Umultowskich dla aut osobowych tak jak to jest dotąd z ograniczeniem prędkości do 20km/h.


Przejazd z Hub Moraskich do Umultowskiej jest ważny dla mieszkańców ze środkowego rejony Moraska - to najkrótsza i najszybsza droga dowozu dzieci do szkoły w Umultowie. Umożliwia szybszy dojazd do szkół w trakcie porannego szczytu komunikacyjnego i nie przedzieranie się przez korki na przejazdach kolejowych. Ale także to najlepsza droga dojazdowa mieszkańców Moraska Wschodniego w kierunku centrum miasta. Z kolei dla Radojewa to mniejsze ruch samochodów na ul. Naramowickiej, którą alternatywnie mieszkańcy Moraska dowożą dzieci do szkoły w Umultowie. W szczytach komunikacyjnych permanentnie korkuje się skrzyżowanie Jaśkowiaka-Naramowicka  więc odciążenie go leży w interesie mieszkańców i Moraska i Radojewa.


Wnioskodawca uczestniczył w terenowych konsultacjach społecznych oraz w wizji lokalnej z przyrodnikiem. Sam jest ekologiem i członkiem środowiska ekologów i przyrodników poznańskich, przewodniczącym Komisji Dialogu Obywatelskiego przy miejskim Wydziale Kształtowania i Ochrony Środowiska. Jednoznacznie utrzymuje, że przy wykonaniu odpowiednich przełazów pod Umultowską nie ma realnego zagrożenia dla środowiska przyrodniczego znacząco przewyższającego stan obecny.

Wiesław Rygielski, przewodniczący zarządu Rady Osiedla M-R

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Ważny post: Co możemy zrobić dla poprawy komunikacji samochodowej

Ring Północny - koncepcja układu komunikacyjnego na Morasku-Radojewie-Umultowie.

27 grudnia 2018r . grupa mieszkańców Moraska i Umultowa (Grupa Inicjatywna „Zespół Północ”) przedstawiła  idée fixe systemu komunikac...